Pomysł na cukinię – szybko, efektownie i smacznie

Cukinia – zwana również kabaczkiem, należy do warzyw dyniowatych. Jest lekkostrawna i łagodna w smaku – szczególnie ceniona przez osoby będące na diecie. Jest również polecana małym dzieciom. Zawiera potas, żelazo, magnez oraz szereg witamin z grupy  A, C, K, PP i B1 i beta karoten. Najczęściej spotykana jest w kolorze zielonym, ale bywa też żółta lub zielono-żółta. Jest bardzo smacznym i uniwersalnym warzywem – można ją dodawać prawie do wszystkiego. U mnie cukinia występuje dzisiaj w roli głównej z wybranymi dodatkami, które Wy możecie wybierać dowolnie. Zobaczcie co ja proponuję 🙂 Zapraszam.

Składniki:

2 cukinie
szynka konserwowa
mozzarella
cebula
pieczarka
sól, pieprz
ostra papryka chili w płatkach
oliwa

Cukinię wyszorować, osuszyć i ponacinać tak, aby jeden z boków warzywa pozostał nienaruszony. Najlepiej pomóc sobie patyczkami do szaszłyków – połóżcie cukinię między nimi i nacinajcie tak, jakbyście chcieli pokroić ją w talarki. Patyczki „zatrzymają” nóż, dzięki czemu cukinia nie zostanie poszatkowana, a tylko ponacinana.

cukinia_01

Tak przygotowaną cukinię możecie zacząć nadziewać wybranymi dodatkami. Ja wybrałam szynkę, mozzarellę, pieczarkę i cebulę, ale wybór jest szeroki i dowolny – co kto lubi. Świetnie sprawdzi się salami, ser żółty, papryka czy inne. Wszystko zależy od Waszych kubków smakowych 😉 Wybrane dodatki wsuwamy delikatnie w powstałe nacięcia. Gotowe cukinie układamy w naczyniu żaroodpornym, posypujemy ulubionymi przyprawami, polewamy niewielką ilością oliwy. Tak przygotowaną cukinię wstawić do nagrzanego do 200 st. C piekarnika na 20-25 minut. Efekty poniżej:

cukinia_05

 cukinia_06cukinia_09

Ja swoją cukinię podałam w towarzystwie pomidora, oscypka (którego też można wykorzystać do zapieczenia, zamiast innych serów) oraz kieliszkiem ulubionego wina. Pyyycha!

Polecam i smacznego!

M.

Show Comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *