Zdrowe chipsy?

Hasła „chipsy” i „zdrowe” to niezły oksymoron prawda? 😉 Jednak istnieje pewna wersja tej przekąski, którą można chrupać bez większych obaw – chipsy z warzyw korzeniowych. Zaprezentuję Wam dziś  „banalną“ marchewkę i „nudnego“ buraka w nowej wersji. Bardzo prosta przekąska, która powinna się spodobać nawet zatwardziałym wrogom warzyw 🙂 Jakie przyprawy pasują do chipsów warzywnych? Hm… chyba mogą to być po prostu „nasze ulubione”. Możemy wykorzystać zioła prowansalskie, czubrycę, sół morską – w zasadzie wszystko, co lubimy. Oczywiście z umiarem, zarówno przy przyprawianiu, jak i skrapianiu oliwą. Zbyt dużo oliwy sprawi, że chipsy będą tłuste i nie do końca chrupkie.

Potrzeba:

marchew ziemniak burak pietruszka ulubione przyprawy odrobina oliwy papier do pieczenia

chipsy_warzywne_01 Jest kilka metod przygotowywania chipsów. Jedni warzywa obierają, inni, nie. Jedni trzymają je dłużej w mniej nagrzanym piekarniku lub krócej w bardziej nagrzanym. Jedni wolą cieńsze, inne troszkę grubsze… Przetestowałam wszystkie metody i za każdym razem otrzymałam pyszne chipsy. Jeśli się zdarzy, że Wasze chipsy będą miękkie po upływie czasu pieczenia, można je przetrzymać dłużej w piekarniku na mocno obniżonej temperaturze – należy je lekko przesuszyć. Przygotowując chipsy, najlepiej  pieczcie je partiami – każde warzywo z osobna, bowiem niektóre z nich mogą być gotowe szybciej, jeżeli więc pozostaną w piekarniku za długo, czekając aż pozostałe będą gotowe, po prostu się spalą. chipsy_warzywne_02 Buraki, marchew, ziemniaki i pietruszkę obrać i pokroić na bardzo cienkie plasterki (u mnie jak zawsze niezawodny był robot). Warzywne plasterki przełożyć do osobnych woreczków. Dodać oliwę, doprawić solą i ulubionymi przyprawami. Woreczki zawiązać i w każdym dokładnie wymieszać warzywa. Plasterki warzyw ułożyć na papierze do pieczenia (najlepiej tak, aby nie nachodziły na siebie za bardzo) i wstawić do nagrzanego do 200 stopni piekarnika (górna grzałka). Piec około 20 minut lub do całkowitego wysuszenia. Pilnujcie jednak blachę, aby chipsy się nie przypaliły – szczególnie,gdy są cienkie. Chipsy warzywne świetnie się sprawdzają również  jako dodatek do zup – szczególnie kremów. Należy je dodawać tuż przed podaniem zupy, aby nie chłonęły zbyt szybko płynu. W podobny sposób można przygotować także inne warzywa. Zachęcam Was do własnych wariacji na temat warzywnych chipsów, bo są naprawdę smaczne, a dzięki różnym przyprawom (np chilli, czosnek, pieprz, oregano, bazylia, itd.) można uzyskać za każdym razem inny, niepowtarzalny smak. W dodatku bez przykrych konsekwencji dla figury 😀 chipsy_warzywne_03 Przyjemnego chrupania! tablica z deski – DIY  Pozdrawiam M.

Show Comments
  • Zbyszek napisał(a):

    A wyobraź sobei, że ostatnio chodziłem po Almie w poszukiwaniu zdrowych chipsów. A tam lipa, Twoje rozwiązanie może zaspokoi mój apetyt.

  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *